8 mars 2013



Härliga underbara fredag. Det är nog för mig bästa dagen i veckan. Hela kroppen ställer in sig på helg och några dagar ledigt.
Kärlek på det. 

Vädret har ju varit så härligt nu också under en tid, soooooool och blå himmel.
Det blir man också glad av.
Och nu är vi inne i mars så även om det blir bakslag med både kyla och kanske snö så vet man ju att vi går mot ljusare och varmare tider.
Ljuset är underbart, mornarna känns inte lika jobbiga och kvällarna inte lika långa.
Det är balsam för själen.

Annars så rullar dagarna på här...kan känna mig väldigt trött och uppgiven MEN försöker komma igång och inte sjunka ner för djupt.
Det är mycket tankar och snurr men jag kör mina meditationer och faktiskt, det hjälper massor.
Hjärnan får en stunds vila och det är just det den behöver för den har en förmåga att gå på högvarv.
Känner ni igen det?
Man tänker på för mycket och man oroar sig för mycket.
Önskar man kunde släppa mer av sina tankar men det är svårt, jättesvårt.
Så då får man meditera eller gå en promenad så man får lite insikt och klarhet för en stund.

Jag är så sugen på förnyelse här i hemmet, nya möbler skulle vara en dröm.
Men med tanke på att jag nu igen står helt utan ersättning får det fortsätta vara en dröm.
Men högst upp på önskelistan står en ny säng och på andra plats en ny soffa.



Continentalsäng med hög sänggavel


Älskad klassisk Howardsoffa

Sen skulle jag också vilja ha en glasskiva till vårt matbord, så man lättare kan sitta där och äta.
Tänk nya stolar till bordet också...såna här står högt på önskelistan med.


Sen om man får drömma hejvilt...en sån där önskesaga ni vet...då bor man i ett hus typ detta. 


Drömmen om att bo i skärgården 

Men nu åter vill verkligheten, ska ge mig ut i det fina vädret.
Fåglarna kvittrar och solen lyser och himlen är blå.
Hoppas ni får en fantastisk fredag!

Kram




2 kommentarer:

Maud sa...

Dröm på, men kom också ihåg att vara glad för allt det fina du har!! <3

Maud sa...

Glad Påsk!! kramissss