20 april 2013

Lördag

Den här bloggen vill sig inte riktigt som ni märker. ;-)
Jag är i valet och kvalet att antingen lägga ner eller skriva igen med dåliga statusuppdateringar.
För någon superbloggare lär jag inte att bli.
Har knappt någon stund alls vid datorn och värken i kroppen tar ut sin rätt så det är inte långa stunder jag hamnar här framför skärmen.
Kan ju mobilblogga men det är lite krångligare tycker jag.
Får inte till det med fotoöverföringarna då heller och en blogg utan foton känns ju jättetrist.
Ja, vi ser...jag har inte bestämt mig än.
Det dumma med att sluta blogga eller skriva är ju att jag inte alls minns vad man gjort och sånt där. Det är ju faktiskt kul att gå tillbaka och kika och minnas. :-)
Ledsen kan man ju förstås också bli...som nyss när jag gick tillbaka till augusti 2011...
Tänk, i år är det 2 år sen Camilla dog.
I år fyller hennes lillasyster 19 år, då kommer hon att vara äldre än vad Camilla blev.
Så skulle det ju inte vara. :-(
Var ett tag sen jag var till kyrkogården nu, senast vi var där var det så mycket snö att man knappt tog sig fram.
Men jag tänker på henne varje dag för det och varje dag önskar jag att det varit annorlunda.
Att hon fått leva och vara kvar på vår jord som den underbara människa hon var.

Våren är ju sen i år och jag väntar och väntar på den där värmen. Jag fryser ju så mycket så det behövs ganska många plusgrader för att jag faktiskt ska känna mig varm.
Helst sommar och sådär 25-28 grader, då mår jag som bäst.
Men nu skulle jag vara glad om vi kunde få temperaturer på 10-15 grader och helst inte så mycket blåst så man ändå inte kan njuta av värmen.
Längtar till att kunna sitta på balkongen och äta frukost, fika och så där mysigt.
Men snart så är vi väl där hoppas jag. :-)

Förändringarnas vindar blåser här också...både på gott och ont.
Känner mig ganska förvirrad och ibland ledsen men jag har samtidigt stor tillförsikt till att saker och ting ordnar sig till det bästa.
Det måste det göra. :-)
Men det är mycket att tänka på och ta itu med innan vi når dit.


Nu tänkte jag ta itu med denna dag, först lite frukost och sen blir det nog ut på stan en liten runda. Ska inte handla något speciellt utan bara kika runt lite.
Kanske tar en tur ner till Erikshjälpen men har inte riktigt bestämt mig än. Såg att dom även hade en liten loppis på torget så det blir att gå förbi där en sväng.
Önskar er alla en härlig lördag! 


Kram




1 kommentar:

Maud sa...

Sluta inte skriva!
Vi väntar ju på dina inlägg, spelar ingen roll om de kommer mer sällan. =)