11 januari 2014




Vet ni...jag provar att blogga här lite igen...
2014...ett nytt år...undrar vad det här året ska ge?
Hoppas på många bra saker!
Året har börjat bra i alla fall och om man bortser från att jag har jättemycket problem med min kropp och min värk så finns det flera bra dagar redan.
Året började med en trevlig bio på Nyårsdagen, då jag och min mamma och äldsta sonen gick och såg "Hundraåringen som klev ut genom fönstret....".
Den var bra!
Har läst boken och filmen motsvarade förväntningarna, blev många skratt så den kan jag rekommendera om ni inte sett den än. :-)
Dagen efter, den 2/1, då åkte jag och mamma på en liten shoppingtur till Linköping.
Det var mysigt och jag älskar verkligen den där storstadskänslan.
Utbudet och alla människor, helt underbart.
Är ju från Stockholm så man känner det där suget att bo i en större stad.
Har lovat mig själv att en dag så flyttar jag...inte nu...men en dag...Vimmerby tänker jag inte stanna i för hela livet.
Men det är ju bra att större städer bara finns ca en dryg timme härifrån. :-)
Vi gick inte på stan i Linköping utan det blev Ikano-huset och Ikea.
Mamma skulle titta lite på nytt till sitt nya boende och hon hittade en hel del fint.
Vi började dagen med frukost på Ikea, sen blev det lunch på ett stället på Ikano-huset och fika blev på Espresso House.
Jag gillar Espresso House, det är ju så mysigt där.
Sen rullade dagarna på och på söndagen, den 5 januari, så kom Alva och Jonathan hem efter att ha firat nyår med sin pappa.
Dom var i Blekinge hos sin farmor.
Kul  för dom att komma iväg lite och få träffa släkt och sånt där...och få vara med sin pappa då med förstås.
Sen hade vi måndag och tisdag kvar på jullovet och på onsdagen började skolan igen.
Kändes som jul och nyår passerade alldeles för fort, jag hade velat haft lov lite till.
Men ja, det är väl bra med vardagar och rutiner igen också...försöker i alla fall inbilla mig det. :-)
Hoppas ni haft det bra under jul och nyår!

Jag har sträck-kollat på tv-serien Homeland...har under lovet här hunnit med att se alla säsonger som gått, det är 3 stycken säsonger.
Så bra serie!
Nu väntar jag på att säsong 4 ska börja...hoppas snart!
Följer ni några serier?

Idag är en ganska mulen och grå lördag.
Har varit en tur till Eriks-Hjälpen och så har jag köpt en sak på en loppis-sida, en ny hissgardin till köket.
Den blev så bra!
Kul när man kan fynda lite.



Nu ska jag ta lite lunch och sätta mig i soffan en stund, har en huvudvärk som började lite sakta för att tyvärr öka...hoppas den inte blir så långvarig.

Önskar er en fin lördag!

Kram Helena



1 kommentar:

Ullis sa...

Jag försökte mig på att läsa "Hundraåringen" men fastnade aldrig för boken. Men filmen gillade jag iaf. :)