26 mars 2014



Godmorgon! :-)

Usch och fy vilket ruskväder det var igår...blåste och regnade/snöade.
Var ju givetvis tvungen ut i det med vid två tillfällen så jag kände mig som en dränkt katt eller något.
Längtar efter solen så snart den försvinner för som sagt, jag behöver den massor just nu.
Tänk om man hade råd med en liten resa till varmare breddgrader, få tanka lite sol och värme.
Fast då hade man väl i och för sig aldrig velat åka hem. ;-)

Idag är det mulet och kyligt och jag känner mig trött efter gårdagen så jag skippar morgonpromenaden.
Får se sen lite senare i eftermiddag hur jag känner mig och vad vädret visar.
Har en mage här på morgonen som inte är vän med mig heller...men jag får skylla mig själv...åt något med liiiiiite mjöl i och då vet jag ju att jag får sju resor igen.
Har ju helt slutat med mjöl sen förra året och undviker även mjölk.
Så magen reagerar direkt negativt om jag får i mig något av detta.

Igår var det yoga igen efter en veckas uppehåll.
Så skönt!
Yoga är verkligen underbart för kropp och själ.
Kan jag rekommendera alla som vill stärka kroppen, hitta balans och harmoni och ett inre lugn.
Yoga har hjälpt mig så mycket och jag har blivit starkare i mig själv och bättre på att säga ifrån.
Så ni som inte provat yoga men funderar på det, prova!
Jag går på kundaliniyoga då den passar mig väldigt bra.
Men det finns ju en massa olika yoga-former så någon passar för alla. :-)

Denna dag vet jag inte riktigt vad som står på schemat mer än Stilla Stunder ikväll.
Skönt med en sån dag.
Jag är lite frestad att ge mig upp på den där vinden och rensa lite...börja i alla fall...vi får se vad som görs...
Just nu på morgonen tänker jag dock ta det LUGNT...min kropp sa det till mig att jag skulle göra det.;-)
Så det blir lite frukost, kika på ett avsnitt av "Blod är tjockare än vatten".
Ser ni den serien?
Så himla bra. :-)
Såg även att nya avsnitt av "När livet vänder" börjar snart.
Måste ses även om det brukar vara hjärtskärande och många tårar.

När livet vänder

På tal om hjärtskärande...jag vill bara lägga in här på min sida en länk till Ung cancer .
En av mina väninnor med familj går just nu igenom sitt livs värsta resa med besked om att deras dotter 17 år har leukemi.
Det är så fel!
1 av 3 får cancer men alla drabbas...en slogan som stämmer allt för väl.
Så in på sidan och stöd cancerföreningen, t.ex genom att köpa ett armband eller något sånt. :-)


Och till dig finaste Felicia, KÄMPA för allt du kan!
Du är stark och du är bäst!
Och vi vill ha dig kvar här och inget annat finns inte!
Vi älskar dig!



Ha en fin onsdag alla, bara några dagar kvar så är det helg igen. :-)

Kram Helena



Inga kommentarer: