24 mars 2014

Nu har våren kommit. :-)
Det är helt underbart och efterlängtat.
Känner verkligen ett stort behov av sol och ljus.
Januari var så ljusfattig så kroppen har känts som i dvala.
Men nu så, då börjar man känna livsandarna komma tillbaka. 

Den senaste tiden har det handlat mycket om rensning.
Har känt ett stort behov av att rensa ut och få bort saker som man ändå inte använder.
Har känt så ett tag men inte orkat börja.
Men så en dag fick jag lite fart på mig. :-)
Nu tar jag lite i taget och någon låda då och då och det känns så skönt.
Det är ju massor som bara ligger och som man inte behöver.
Kastar och skänker bort.
Något jag med tänkt ta itu med är att samla ihop saker på samma ställe.
Som typ att istället för att ha pennor  på en massa olika ställen lägger man dom i samma låda.
Det är så mycket som är utspritt och det känns lite onödigt.
Skulle vilja ha lite mer förvaringsaskar och boxar med men får ta det som finns så länge.
Ett projekt jag inte tagit itu med riktigt än...började men avslutade inte...det är vindsförråden.
Huuuu....fasar...men tänkte om jag tar lite då och då.
Inte allt på en gång för då blir jag nog knasig.
Vet att det ligger en hel del där uppe som absolut inte används längre och då är det ju onödigt att bara ha det liggandes.
Sen är det saker som skulle behövas hämtas med, men kan ju kanske ringa EriksHjälpen för dom hämtar ju.
Rensar ni något i röran? :-)

Min balkong har blivit lite vår-fin...inga blommor än men det är alldeles för tidigt för det än.
Men nya dynor, filtar och matta.
Piggar ju upp lite. :-)






För ett litet tag sen så hade MaterialMännen invigning av sin nya heminredningsavdelning.
Så mycket fint som dom hade. :-)
Det följde med hem bl.a en ny tvättkorg och en uggla och 2 ljusstakar och en hissgardin.
Har fotat ugglan och kan fota det andra sen. :-)



Är sugen på nya kuddfodral till soffan i vardagsrummet.
Gärna vitt så det blir lite vitare, älskar ju vitt.
Är lite i valet och kvalet om jag ska måla mina hyllor ovanför soffan vita...har inte riktigt bestämt mig än.
Önskar man kunde ha en snygg tjock lurvig matta under vardagsrumsbordet men det går tyvärr inte med hundarna.
Kom på nu att jag inte visat mitt fina vardagsrumsbord som jag fyndat.
Precis som jag ville ha det!
Hittade det på EriksHjälpen.
Det var brunt men samma dag skedde förvandlingen till vitt och slitet.
Så som jag vill ha det.

Före:



Efter:


Nu ska jag börja med maten, blir kalops idag och det är ju så gott.
Börjar med köttet redan nu så får det koka och bli så där mört och gott. :-)

Önskar er alla en fin måndag :-)



Kram Helena

1 kommentar:

Hannah Kapstad sa...

Ja, jag håller på att rensa massor. Har gjort det sedan början på Januari nu, syns inte mycket men en del märker man ju. Sedan byter jag ju ut mycket som du redan vet ;)

Jag är ju tyvärr inte medlem i Vimmerbyloppis längre så ser ju inte om du lägger ut saker :( tror jag missar mycket som jag skulle vilja ha till mitt hem :( men är ju i vimmerby så sällan tyvärr!