24 september 2014

Mitt i veckan


Onsdag och mitt i veckan. Ganska skönt med onsdagar tycker jag. Då är måndag och tisdag avklarade och bara en dag kvar så är det bästa dagen i veckan, fredag. :-)
Ikväll är det Stilla Stunder med, meditationskväll, och det är ju alltid lika mysigt.
Har varit lite fullt upp i huvudet nu i några dagar så jag känner att jag behöver lite grundande meditation och landa lite.
Idag är en riktigt ruggig höstdag med heldagsregn.
Känns skönt att vara inne. :-)
Var ute en sväng förut med en väninna och var till affären och handlade lite mat.
Men nu är det soffan och en bok som gäller.
Har varit effektiv förut imorse så nu är det att samla energi igen som gäller.
Ska titta klart på programmet Djävulsdansen som jag började kika på web-tv imorse.
Ett program som berör.
Jag är ett s.k alkoholistbarn (min pappa drack) och man hade ju en lite annan uppväxt än vad kanske andra barn hade.
Det förstod man inte då utan den insikten kom ju först senare. Och vara medberoende är inte så lätt det heller alla gånger.
Så det är ett viktigt ämne som tas upp och berörs.
Även en film som jag sett som berört mycket och handlar om just detta är Mig äger ingen
Så bra film men så svår att se när det kändes som filmen handlade om min uppväxt.
Men rekommenderar er som inte sett den att se den. :-)
Och den är bra även om man växt upp i vanliga familjeförhållanden.


Inga kommentarer: