30 september 2014

September går mot sitt slut

Sista dagen på september. Jag tycker mycket om hösten och nu är det så vackert ute i naturen. Alla vackra färger och den krispiga luften. Som man får lite ny energi för varje andetag man andas in när man är ute. :-)

Helgen har passerat och det var en mysig sådan.
Besökte Öland och skördefesten och var äntligen till Borgholm som jag så länge velat åka till.
Det var precis så fint som jag trott att det skulle vara.
Så många söta affärer och hus och små gator.
Vet att jag vill dit i sommar igen när det är en riktigt fin dag, sitta vid havet och njuta och bara vara.



Ni som läser böcker, visst är det en mysigt tid nu för bokläsning. :-)
Tända ett ljus, krypa upp i soffan med en filt över sig och så en bra bok.
Ja alla årstider är ju härliga för bokläsning så klart men hösten är något speciellt tycker jag.
Jag har många böcker på gång som ska läsas och just nu är det Jens Lapidus och Vip-rummet som står på tur.
Har inte riktigt greppat den än men på något vis känner jag att jag ändå vill fortsätta läsa så tråkig är den absolut inte.
Fortsätter lite till så kanske det blir riktigt bra, vi får se. :-)

Idag lyser solen och man får ta till vara på höstens fina dagar. Hundarna har varit ute och dom är lika glada varje promenad. Ja kanske inte dom dagar det regnar, då vill i alla fall en av dom in lika snabbt som matte. ;-)
Båda tikarna löper nu och det är ju lite extra med det. Den ena har fått för sig att yla och pipa flera timmar per dag och det är väl lite mindre mysigt. Tur att hon är söt i alla fall.  :D



Önskar er alla en jättefin härlig skön höstdag :-)


Inga kommentarer: