1 oktober 2012

Okober

Så är vi inne i en ny månad.
September bara försvann och oktober kommer säkert gå lika fort.
Är det att man blivit äldre som gör att man upplever att tiden går så fort?
Minns inte riktigt att jag förut tyckte tiden bara sprang ifrån en, snarare tvärtom att man önskade tiden skulle gå lite fortare.
Den här veckan är sån där vecka när det är något nästan varje dag.
Ja, så är det ju för många men det är just sånt jag inte riktigt klarar av.
Jag hinner ju inte återhämta mig så där snabbt som "vanliga" människor gör p.g.a min sjukdom.
Ikväll är det informationskväll på gymnasiet, på onsdag är det individuellt samtal på morgonen, på eftermiddagen ska jag med Jonathan till familjeenheten och på kvällen är det Stilla Stunder, på torsdag ska jag på storseans med Terry Evans på kvällen.
Tisdagen brukar jag ha yoga men den är inställd denna tisdag och det är nästan så jag tycker det var bra.
Annars hade det varit något alla veckans kvällar.
Ja, inte fredag då.
Fredagar försöker jag hålla fria i den mån det går, behöver ha den som en ledig dag för att orka med helgen med barn och allt som ju är extra under helgerna.
Barnen har ju haft studiedagar förra veckan, på torsdagen och fredagen.
Så det har varit 4 intensiva dagar här.
Är så beroende av tystnad och lugn och det finns liksom inte när barnen är hemma.
Så idag har jag försökt ta vara på den tystnaden som är innan dom kommer hem.
Läst bok och tänt ljus.
Sånt där jag behöver för att klara alla intryck och aktiviteter och allt ljud.
Min kropp har helt enkelt sagt ifrån och det väldigt tydligt sista tiden, känner lite som om jag skulle vilja gå i idé ett tag.
Får mammor göra det?!?!?!? :-)

Har läst en så bra bok, Torka aldrig tårar utan handskar, av Jonas Gardell.
Den berör och är en stark bok som känns så äkta, och det är den ju också.
Det är den första av 3 böcker.
Dom två nästföljande kommer våren och hösten 2013.
Den kommer ju även som serie på svt snart, klicka på länken nedan för mer info.
Torka aldrig tårar utan handskar
Den bok jag läser just nu är Ann Rosmans Mercurium.
En sån där bok man kommer in i direkt och gillar på en gång, ja jag i alla fall.
Sen har jag en massa andra bra böcker på gång som ligger och väntar på att bli lästa, härligt nu under hösten att dricka en kopp the, tända ljus och krypa upp i soffan med en bra bok.
Vad läser ni för böcker just nu?

Har ni någon favoritblogg på nätet?
Jag har flera som jag tycker om och många är ju heminredningsbloggar.
Så kul att se hur fint andra har det och få tips och inspiration.
Men något jag också läser är livsstilsbloggar.
Och där har jag en stor favorit och det är Maria Helander
Hon delar med sig av så mycket klokt och tänkvärt och jag längtar varje dag efter ett nytt inlägg.
Så surfa in till henne och kika. :-)

Kram



Inga kommentarer: