14 januari 2014

Tisdag morgon



Godmorgon!
Idag är en ont-dag...bläääää....men tog mig upp i alla fall.
Det känns som en kniv sitter i höger skulderblad.
Har alltid ont där på ett visst ställe men vissa dagar är det värre och idag är en värre dag.
Har försökt göra lite rörelser för att få igång kroppen men idag kämpar den mot min vilja och vad den tänker gå med på.
Ska på yoga sen ikväll och hoppas få igång kroppen lite då.
Blodcirkulationen brukar yogan få igång och det är ju bra. :-)

Igår var jag på synundersökning.
Det gick bra.
Har linser i nu men ser inte helt bra än.
Men det kan ta lite tid för ögonen att ställa om sig.
Ser jättebra på långt håll nu och kan se från litet avstånd till långt avstånd på en gång och det har jag inte kunnat på länge.
Ser även människors ansikten på långt håll och det är nytt, dom har mest bara varit suddiga förut.
Men det som är nu när jag har linserna i så ser jag inte bra på nära håll.
Får t.ex hålla mobilen på minst en armlängds avstånd för att kunna se.
Och så ska det ju inte riktigt vara.
Men ger det någon dag till och annars är det ju bara att gå tillbaka och dom får göra om lite.
Är i alla fall glad över att världen känns lite klarare än den gjort på ett bra tag.

Igår var jag på måndagsträff, vi är några tjejer som träffas en måndag i månaden.
Pratar och äter gott.
Fick så goda glutenfria muffins och dom smakade verkligen som "vanliga" muffins.
Härligt!
Igår tog jag förresten inte en enda godis!
Var faktiskt inte ens sugen heller men är ganska säker på att suget kommer...men då ska jag försöka stå emot...till helgen får det bli godis.
Och veckan efter så börjar jag ju med 5-2 igen.
Ser faktiskt fram emot det för kroppen mådde så mycket bättre av det.
Mina migränattacker minskade också när jag körde 5-2 så jag tror bara jag ser fördelar med det.
Så att jag slutade med det var för att jag vart jätteförkyld och det var svårt att både vara sjuk och hålla en diet.
Och sen kom jag inte tillbaka till 5-2.
Och egentligen vill jag inte kalla det för en diet, utan för en livsstil.
Gör det inte för att gå ner i vikt utan för att må bra i kroppen! :-)

Idag är det också kallt ute.
Men har en ny vinterjacka nu och Alva har också en ny vinterjacka så det känns i alla fall som man fryser lite mindre då.
Min jacka är så varm och skön, har äntligen en med äkta dun i.
Blir en helt annan värme-känsla med en sån än med en jacka utan dun.
Så här ser min jacka ut:



Och så här ser Alvas jacka ut:



I fredags gjorde Jonathan en till piercing.
Tycker det ser ut att göra ONT men han sa att det kändes bara som ett nålstick.
Så här ser det ut nu men det är inte meningen att det ska vara så här sen utan det är läkepiercingar i.



En sån här piercing ska det sitta i sen när det läkt klart.




Just nu är jag hundvakt åt Luna, hon är söt men väldigt energisk.
Min egen hund har inte ens gått upp än utan ligger kvar och sover i min säng...håller sig undan från Luna.
Luna är lite mer morgonpigg än Tilda om jag säger som så. ;-)
Själv längtar jag till sovmorgon och helg igen...men med tanke på hur fort tiden går så är vi snart där igen. :-)

Kram Helena

1 kommentar:

Helene sa...

Va roligt att du bloggar lite oftare nu! ;-)
Hoppas du sluppit haft ont nu så du får må lite bättre
Jag måste oxå ta tag i dieten igen. Jag var nog piggare då!!!

Kram