13 oktober 2014

Måndag



Vardag igen.
Du underbara helg kom och gick alldeles för fort...som vanligt.
Har i alla fall hunnit njuta fullt ut av helgen och det känns ju bra. :-)
Var bl.a på en liten biltur och kikade på hus jag bott i tidigare, i Gullringen och Södra vi.
I Gullringen har jag inte gått förbi dessa hus sen 1999 då jag flyttade därifrån.
Men det kändes väldigt lika området och inte mycket som förändrats.
Däremot vid huset i Södra vi är ju mycket ändrat.
Vår fina gärdsgård är bl.a borta. Förstår inte riktigt varför man tar bort en sådan, det är ju verkligen hantverk.
Men allt kanske ska vara modernt, vad vet jag. :D
Längtar i alla fall inte tillbaka och vet att dessa ställen vill jag inte tillbaka till.
Vimmerby är bra men längtan till en större stad finns men man får väl fortsätta drömma.
Eller tänk t.ex Göteborgs skärgård...bara ta båten in till stan men ändå ha lugnet inpå knuten.
Det är en dröm. :-)

Nu har hösten och kylan kommit ikapp tycker jag, idag var ruggigt. Fuktigt och blött och det ligger som en grå filt över himlen.
Helgen bjöd lördagen på fint väder i alla fall och det var marknad i Vimmerby.
Mysigt! :-)
Köpte inget men luktade på goda munkar och saffranssnurror, kan ju inte äta då det är mjöl i. Men så gott det luktade och såg ut. Det får räcka för mig. :-)

Var på fika idag med en väninna, tack Ulrika,det var en trevlig början på måndagen. Bättre än förra måndagen då barnen var mer eller mindre galna och bråkade massor och det blev som ringar på vattnet för flera tråkiga händelser som var under dagen.
Tur det blir bättre och inte är hemskt hela tiden. :-)
Försöker tänka lite på det där med att varje dag säga minst tre saker man är tacksam över.
Det finns faktiskt massor att vara tacksam över i livet och det är viktigt att kunna se dom sakerna även om det känns tungt emellanåt.
Dom där sakerna är i alla fall viktiga för mig och för att jag ska må bra och bättre i mig själv. :-)

Jag skrev ju att jag skulle försöka bli bättre på att läsa lite, i helgen blev det inte någon läsning alls. Men idag ska jag se om jag får till en lässtund, tycker ju så mycket om att läsa och kan faktiskt sakna mina bokstunder lite.
Hösten känns ju som given för bokläsning med, krypa upp i soffhörnet och läsa en bok. Tända lite ljus och dricka en kopp the. :-)

Önskar er alla en fin start på veckan.

Kramar


Inga kommentarer: