10 oktober 2014

Underbara fredag ♥



Härligt att det är fredag igen och en helg framför en och inte bakom en. :-)
Var ute med hundarna förut och det är ju helt ljuvligt väder ute.
Lite sol-dis, det luktar höst och löv som faller sakta till marken från träden. Och alla vackra färger.
Hade inte mobilen med mig ut, annars hade jag fotat det vackra. :-)
Jag har alltid haft hösten som favoritårstid och det håller i än.
Man får ett lugn på hösten som inte infinner sig på t.ex sommaren. Och så har man saker att se fram emot på hösten, t.ex julen och våren med ljuset.
Och så är det ju så mysigt att krypa upp i soffan under en filt, tända lite ljus och läsa en bok eller titta på något på tv.
Så ja, jag älskar hösten. :-)

På tal om att läsa bok...jag har varit jättedålig på att läsa nu...har blivit mer tittande på tv. Men mitt läsande är ju i perioder och nu är väl en liten svacka.
Men ska ta tag i det, för jag tycker ju så mycket om att läsa. :-)
Ska faktiskt ta fram min bok som jag håller på med  och läsa lite till frukosten.
Har även flera böcker som ligger och väntar på mig så som sagt, dags att få tillbaka läslusten lite.

Förra helgen var mysig med Västerviks-besök, shopping, middag ute och bio.
Såg Gone Girl och har även boken här hemma som jag läst en hel del ur men inte hela.
Men såg bion ändå före.
Den var bra så den kan jag rekommendera för er som gillar lite oförutsägbart och lite spännande.
För inget var precis som man trott först i filmen. :-)
Härligt med helger då man gör lite mer än sitter hemma.
Fast jag älskar att sitta hemma med. ;-)


Nu blir det lite städning här, brukar fixa med det på torsdagarna men det kom visst annat emellan igår. :-)
Önskar er alla en jättefin helg 







Inga kommentarer: